Imagen metaslider 2
DSC_0817
Imagen metaslider 8
Imagen metaslider 4
Imagen metaslider 5
Cambra
carrusel 04
3
slider 06
005
slideresp05.jpg
Slider 2
Foto Esteller
03
carrusel 03
02
Muñeco slider
05
01
Dr. Kulisevsky
Doctor Prat
banner eyspain
Foto acuerdo
o1
1
Doctor Palao
carrusel
Sin título-2
esp 3
bcnyesp
2
slider 10
004
slider 01
slider 04
slider 02
slider 03
corazón
Hospital 1
Cesta 1
slider 07
slider 08
slider 09
slider 11
slider2
slider 13
slidertres01
platitos
sliderfarmacia.jpg
Ajos 1
manzanas1
sliderdesfi
sliderverdura
0056
0023
Foto Castells
carrusel 06
tarros2
03
04
Recortada Carmona
verdurita
002
slidertres02
Mercado de Parets
carrusel 05
Medalla recortada
Fotorecortada2
Carrousel 1
Carrousel 2
Carrousel 3
Carrousel 4
Carrousel 5
Carrousel 6
Carrousel 7
Carrousel 8
Carrousel 9
Carrousel 11
Carrousel 12
Carrousel 14
Carrousel 17
Carrousel 19
Carrousel 20
Imagen metaslider 6
carrusel 01
carrusel 02
001
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

Una enquesta estableix que el 63% dels ciutadans llegeix les etiquetes dels aliments.

Els experts detecten un creixement de la preferència per les alternatives de proximitat i ecològiques

La preocupació per la salut, l’interès pels productes naturals, propers i sostenibles, la practicitat i facilitat en el consum, i la recerca del plaer són les quatre grans tendències que marcaran el futur de l’alimentació a Espanya, segons un estudi de l’Observatori de Tendències de Mercabarna, publicat per l’Associació Barcelona Salut, que te en la prevenció i la promoció dels hàbits saludables, els seus objectius fundacionals.

L’estudi Les quatre tendències actuals i futures de l’alimentació a Espanya apunta al fet que la primera gran tendència de l’alimentació és la preocupació per la salut i el benestar personal, «cada vegada més evident a la societat actual».

Segons l’informe, els elements clau del creixent interès per tenir cura de la salut són els nous ingredients vegetals, l’arribada del fenomen «flexiterià» (dieta vegetal amb consum puntual de productes animals), l’increment dels productes «sense» –per exemple, sense gluten o lactosa– i el descens del consum de sucre. 

L’informe explica que la gran majoria dels enquestats prefereix consumir productes lliures de conservants químics i el 63% llegeix les etiquetes dels aliments que compra per informar-se dels ingredients. Els resultats de l’estudi estableixen que la segona gran tendència en l’alimentació és l’interès pels aliments naturals, propers i ecològics.

Segons el document, els enquestats es fixen cada vegada més en l’origen del producte fresc –valoren especialment que sigui de proximitat i de temporada– i en el benestar de l’animal. L’informe detalla que pràcticament el 70% dels espanyols té preferència per productes locals o de proximitat i es preocupa per les condicions de la cria dels animals que consumeix.

La tercera tendència alimentària que assenyala l’estudi és la practicitat i la facilitat, que es reflecteixen en l’augment durant els últims anys del consum de productes processats per incrementar la funcionalitat.

L’última gran tendència és el gust dels consumidors espanyols per la recerca del plaer i de l’experimentació a l’hora de menjar. Segons els resultats de l’anàlisi  publicat per Barcelona Salut, l’interès per sabors nous i la fusió ha augmentat i el 41% dels enquestats reconeix que els agrada comprar aliments d’altres països.